luni, 6 iunie 2011

O lume morala

Orele inaintate ale diminetii si mai ales cafeau ce m-a trezit la realitatea,  mi-au aratat  fata pentru mine inca nevazuta a lumii astea. Traiesc intr-o lumea  cu accese de moralitatea.

Moralitatea care pe mine ma emotioneaza pana la lacrimi, cele de crocodil ,ca dau mai bine in film , e cea din fotoliu comod de acasa. Ai  o familie frumoasa, o viata frumoasa,copil/copii sanatosi daca sunt deja mari si pe la caselor lor e chiar mai bine si incepi cu predicile.

Vai, dom'le ,mame isterizate  care fac atatea analize in timpul sarcinii ,acum 20 de mii de ani nu se faceau si uite ce copii sanatosi si falnici ca brazii am ajuns si destepti si si..Adevarul ca uitandu-ma la un asa exemplar uman si aproximand perioada nasterii lui deja incep sa am dubii in ceea ce priveste desteptaciune

Se vede omul cu sacii in caruta , predica pentru altii, cum ca nu le trebuie, cum ca nu au nevoie si apoi e toxic si afecteaza epiderma.

Uneori ai nesansa sa dai de Mama Moralitatii  ,ca mine in dimineata asta, si atunci sa te tii. Afli cum ecografiile si analizele din timpul sarcinii alunga linistea sufleteasca a mamei, ii strecoara in suflet indoiala si frica. Acum inteleg eu de ce asteaptam cu nerabdare ecografia urmatoare,de nelinistita ...si tanara ce eram.

Ai sansa sa afli de la Mama Moralitatii ca aceasta nerabdare si dorinta de a urmari sarcina ca la carte in caz de mare grozavie (malformatii congenitale care nu permit viata in mediul extrauterin ,de multe ori nici macar in cel uterin) te face responsabila de moarte pruncilor nevinovati . Logic,daca inchizi ochii ce nu vezi , nu exista.

Si astea  toate, zice Mama Moralitatii  ,pentru ca mamele nu isi pot concepe viata alaturi de un copil bolnav , toate suntem niste perfectioniste vrem copii frumosi, perfecti , destepti , fara nici "un defect"  si mai adaug eu cu diploma de Oxford in mana la nastere si cu invitatie de a lucra la NASA.

Comentariile in plus nu cred ca isi au rostul ,oricum emotionant e modul in care hotaram destinele altora. Aratam cu degetul pe unul altul si spunem ca lumea a ajuns la pierzanie pentru ca  Ei  nu si-au putut asuma aducerea pe lume a unui copil cu probleme , sa i se daruiasca in totalitatea, ce fac Eu nu se pune.

Tara are nevoie de agricultori! Sa munceasca Ei zice Eu-l moralist , eu sunt "sensibilos" si am nevoie de o munca de birou , timp sa pot scrie cum nimeni nu munceste, sa-i pot arata cu degetul pe Ei.Din cauza lor tara se duce de rapa , ca nu pun umarul la munca.

Indiferent de situatie mereu sunt vinovati Ei, ca Ei nu-si asuma responsabilitatea , Ei nu fac, Ei ne duc la pierzanie. Parte frumoasa e ca nu stiu cum dar si aici lucrurile sunt circulare, Eu si Ei se schimba mereu depinde din ce punct privesti , fiecare Eu se asteapta ca alti Ei sa faca. Bag seama ca de aia exista multe biserici , ca fiecare Eu sa aiba loc sa se roage ca Ei sa aiba destul minte si sa isi asume raspunderea pe care Eu nu mi-o asum . Fiecare Eu vrea o viata frumoasa,usoara si doar nu o fi nebun sa se inhame la munca titanica doar de amorul artei si al exemplului personal.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu